Zelfvertrouwen in 6 stappen

      Geen reacties op Zelfvertrouwen in 6 stappen

6 stappen om zelfvertrouwen in je eigen kunnen te verbeteren


Alles over Zelfvertrouwen-Coaching-Sporten

Pro, amateur of weekend krijger, zelfvertrouwen heeft iedereen nodig  – iedereen die deelneemt aan competitieve sporten kan problemen hebben met zelfvertrouwen op één of ander moment.

Nog meer dan rauw talent je niveau van vertrouwen en geloof in jezelf kan bepalen of je slaagt of faalt. Zelfvertrouwen wordt in de loop van de tijd opgebouwd. Als je merkt dat die van jou ontbreekt, zijn er verschillende stappen die je kunt nemen.

6 stappen om zelfvertrouwen in je eigen kunnen te verbeteren

Stap 1

Analyseer je situatie en vraag jezelf af waarom je geen vertrouwen hebt. Om de oorzaak van het probleem te vinden, kan dit vaak helpen. Mensen kunnen zelftwijfel ondervinden wanneer er geen goede gegronde reden is.

Stap 2

Verbeter je fysieke conditie. De beste atleten ter wereld spenderen ontelbare uren om hun fitnessniveau te verbeteren. Door te werken aan je kracht, uithoudingsvermogen en kundigheid, omdat het betrekking heeft op je specifieke sport, kun je tijdens de hitte van een game meer zelfvertrouwen krijgen. dat je het fitnessniveau hebt om te concurreren met de besten.

Stap 3

Oefen, oefenen en dan nog meer oefenen. Een reden voor twijfel aan jezelf is een ontoereikende voorbereiding. Trek extra tijd uit voor de vaardigheden die je nodig hebt voor je sport totdat je je zelfverzekerd voelt in elk spel of elke strategie.



Als je bijvoorbeeld een tennisspeler bent en nadat je een oefenwedstrijd hebt gespeeld met een vriend of coach, gebruik je de bal-machine om meer aan je voorhand en backhand te werken.

Stap 4

Stel je voor dat je slaagt in je sport. Visualisatie is een krachtige vertrouwensbooster. Wanneer je jezelf mentaal voor de geest haalt bij het maken van een shot, voel je de kracht door je lichaam en geest stromen. Houd dat gevoel vast en neem het mee naar het spel.

Stap 5

Maak een positief woord of een korte zin die je tegen jezelf kunt zeggen als je twijfels hebt. Het woord kan je uit je negatieve gedachtepatronen halen en je eraan herinneren dat je capabel en sterk bent. Dit kan je zelfvertrouwen een boost geven.

Stap 6

Zoek een trainingspartner die je kan helpen herinneren aan je mogelijkheden. Een goede trainingspartner zal je specifieke sport begrijpen en in staat zijn je te ondersteunen en op te vrolijken als je zelfvertrouwen aan het dalen is.

Blog

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *